Betrouwbaarheid uitstralen is één van de belangrijkste facetten voor een hogere conversie. Naast een professionele uitstraling kijkt een potentiële nieuwe klant of koper ook naar de reviews. Wat zeggen andere klanten en hoeveel sterren worden er gegeven?
Het is altijd goed als een klant een review kan achterlaten op uw website of een externe site welke u toont op uw website.
Heeft het tonen van beoordelingen voordeel voor uw website?
Wanneer u een online consumenten webwinkel heeft kunnen klantenreviews onder een product direct voordelen hebben. Bent u eigenaar van een lokale bloemenwinkel, dan heeft u meer baat bij Google reviews. Deze kunt u ook direct delen op uw eigen website.
Tip: https://esmy.nl/waarom-ook-u-een-google-mijn-bedrijf-pagina-zou-moeten-hebben/
Waarom u reviews zou moeten weergeven op uw website:
-
Reviews geven uw consument / klant vertrouwen
Door beoordelingen weer te geven vertrouwen consumenten u als bedrijf meer. Nieuwe potentiële klanten gaan ervan uit dat u aan hun geld wilt verdienen. Wanneer u reviews weergeeft van andere consumenten werkt dat als verwijzing en overtuiging.
-
Beoordelingen zijn belangrijk voor uw SEO
Reviews bepalen ruim 20% van je ranking in Google. De zoekmachine blijft ontwikkelen en het algoritme probeert te ontcijferen of uw bedrijf echt bestaat. Daarbij kijkt hij of er over uw bedrijf wordt gesproken, wie er over uw bedrijf spreekt en hoe er over uw bedrijf wordt gesproken.
-
Gratis marketing voor uw producten of diensten
Buiten het feit om dat een beoordeling werkt om iets over uw bedrijf te zeggen werkt het ook effectief om iets over een product of dienst uit te leggen. Zo kan een goede reviews uitleggen wat de klant nodig had en hoe u de oplossing aanbood.
Reviews kunnen een positieve invloed hebben op uw naamsbekendheid waardoor u meer verkoopt. De negatieve kant van reviews is dat klanten deze niet zo snel plaatsen, alleen als hij zeer positief of negatief is. Hierdoor kan er een verkeerd beeld ontstaan over uw diensten, daarnaast hebben bedrijven langer last van een negatieve review.
Wat belangrijk is om in deze situatie te onthouden, is dat negatieve beoordelingen ook een positieve invloed kunnen hebben op uw bedrijf. Deze geven u namelijk de kans om als bedrijf professioneel te reageren en met een goede oplossing te komen. Zo kunt u de negatieve beoordeling omdraaien naar een positief gevoel.
Wilt u ook een review systeem of koppeling op uw WordPress website of webshop? Neem contact met ons op.