Wat kunt u als website of webshop eigenaar doen om meer website bezoekers te krijgen?
We kunnen voor u een mooie website opzetten gebouwd met een goede SEO basis. Uiteindelijk zullen uw concurrenten alsnog boven u staan op de rankings. Hoe kan dit?
De volgende tips kunt u zelf toepassen om beter gevonden te worden.
1. Houd altijd uw pagina doel voor ogen.
Google houdt van kwalitatieve content, tekst dus. Gaat u met zoekmachine optimalisatie aan de slag, dan is het van belang dat u kritisch naar uw website content kijkt. Schrijf begrijpelijke SEO gerichte teksten maar houd in uw achterhoofd dat de gebruiker uw primaire doelgroep is.
In dit artikel geven we meer tips over hoe u het juiste keyword kan vinden voor uw pagina.
2. Duplicate content
Iets wat we vaak tegenkomen is dat men duplicate content op zijn website heeft staan. Wat is duplicate content en is het slecht voor uw vindbaarheid?
Duplicate content houdt in dat er op twee webpagina’s vrijwel dezelfde inhoud te vinden is. Dit kan intern en extern voorkomen. Voorkom dat er intern op uw website duplicate content staat.
Extern kunt u er zelf niet altijd wat aan doen i.v.m. bijvoorbeeld overgenomen teksten in nieuwsberichten.
Intern zorgt het er voor dat Google uw website niet goed kan indexeren. Google gaat een keuze maken tussen de twee pagina’s die de duplicate content bevat. Beide pagina’s zullen in de zoekresultaten voorkomen maar worden veel lager geïndexeerd. De gevolgen hiervan zorgen voor een lagere plaatsing in Google maar heeft niet direct een negatief effect op uw SEO.
Om met beide pagina’s hoger te komen in de rankings kunt u het beste unieke content creëren.
3. Regionale bekendheid creëren door online en offline marketing toe te passen.
Heeft u net een nieuwe onderneming of wordt uw bestaande onderneming nog niet goed gevonden?
Niet alleen online bekendheid is belangrijk maar regionale bekendheid net zo goed. Hoe bekend is uw onderneming in uw regio? Weten mensen in de omgeving al dat ze bij u terecht kunnen?
Wat kunt u doen om meer regionale bekendheid te creëren?
- U kunt een inloopdag organiseren
- Zorgen dat u in de regionale krant of op de regionale zender komt
- Huis aan huis flyers laten drukken
- Banners ophangen
- Flyeren
- Posters laten ontwerpen voor een regionale bordencampagne
- Lokaal sponsoren
- Uw onderneming sociaal offline en online verbinden met uw regio
- Diverse website pagina’s opzetten gericht op uw regio
U kunt het natuurlijk ook groter aanpakken en gaan voor billboards, stadsbusontwerpen of posters in bushokjes.
4. Mond-tot-mond reclame blijft de beste reclame, ook op social media.
Heel simpel gezegd: mensen moeten veel over uw merk/bedrijf gaan praten en uw (betaalde) posts en/of advertenties delen. Wanneer mensen over u gaan praten kunt u hierop in gaan haken.
Welke social media strategie gebruikt u?
5. Actieve online marketing
Voert u al actieve online marketing? Heeft u hier een strategie voor?
U kunt o.a. actieve online marketing voeren door middel van:
- Nieuwsberichten – e-mailmarketing
- Youtube
- Het schrijven van blogs
6. Linkbuilding
Een andere manier om uw website te verbeteren is met waardevolle backlinks.
U kunt hier meer over lezen in het artikel: SEO tips voor Google.
7. Extra: Webshop tips
Is uw content treffend, betrouwbaar en overzichtelijk genoeg? Kunnen mensen makkelijk door uw webshop navigeren?
Creëer overzicht
Wanneer u ervoor zorgt dat alle afbeelding van producten op dezelfde manier worden weergegeven maakt dit uw webshop minder rommelig en overzichtelijker. Maak in uw navigatiestructuur gebruik van categorieën, per categorie kunt u filters toevoegen.
Upload geen zware afbeeldingen
Door de grote hoeveelheid aan afbeeldingen kan u webshop traag worden. Maak uw afbeeldingsformaat kleiner en haal hem door een image compressor alvorens het uploaden.
Vermijd duplicate content
Ieder product moet u weergeven met een beschrijvende en unieke tekst. Vergeet ook niet de alt en title tags bij de product afbeeldingen in te voeren, ook deze tellen mee voor het uiteindelijke zoekresultaat.
Wat maakt uw website uniek?
Heeft u zich al wel eens afgevraagd waarom mensen voor uw webshop zouden moeten kiezen? Is dit de prijs, uw betrouwbaarheid, snelle levering of heeft u een uniek product?
Zorg ervoor dat deze usp’s (unique selling proposition) duidelijk terug komt in uw webshop. Mensen moeten u leren kennen, geef daarom ook een stukje “menselijkheid” prijs. Dit kan o.a. door middel van de bovenstaande punten (3 t/m 5).
Om extra betrouwbaarheid te creëren kunt u ook voor veelgestelde vragen een FAQ pagina aanmaken.
Een webshop, is meer dan een winkeltje
Veelal zien wij dat men zich vergist in het onderhouden en het werk achter een webshop.
U draait in principe een online winkel die 24/7 per dag open is en hierbij moet ook de content actueel zijn en volop marketing worden gevoerd.
Wat bijvoorbeeld een no-go is voor webshops zijn producten die niet meer op voorraad zijn en niet nabesteld kunnen worden. Houd u in de gaten dat één negatieve beoordeling net zo zwaar weegt als 10 positieve!
Zorgt u dus ten alle tijden voor een goede marketingsstrategie.
Heeft vragen of wilt u advies, wij helpen u graag verder met uw marketing, website of webshop. Neem gerust contact met ons op of bekijk onze overige diensten!