HULP GEVRAAGD! Ik loop een beetje vast met de promotie van mijn product!
Ik heb een website maar deze wordt niet goed gevonden.
Mijn website wordt wel gevonden maar men neemt geen contact op.
Dit zijn enkele vragen waarmee nieuwe klanten bij ons komen. Veelal zijn de verwachtingen anders dan de realiteit. We gaan in gesprek met de klant om uit te dokteren wat er mis gaat. Hierbij beginnen we bij de basis. We stellen een paar vragen zoals:
- Wat is het product of de dienst dat u aanbiedt?
- Wat is uw doelgroep?
- Wat zijn uw unique selling points?
Voorbeeld
We nemen even als voorbeeld een coach vs loodgieter. Vaak is de verwachting dat wanneer men een goede opleiding tot coach heeft gevolgd, een professionele website neemt en 2 Facebook berichten post dat men met bosjes van hun diensten gebruik gaan maken. Helaas is dit niet altijd de realiteit. We kunnen stellen dat een loodgieter zichzelf en zijn diensten makkelijker verkoopt als een coach.
Waarom is dit?
- Feit is dat ieder huishouden een loodgieter nodig heeft maar niet iedereen een coach.
- Daarnaast is de stap om contact op te nemen met een coach veel groter als wanneer men een loodgieter in huurt.
- Coaches zijn met bosjes opgestaan, er zijn er 1000én, in diverse takken van de sport. U heeft last van concurrentiedruk.
- Van loodgieters zijn er te weinig, zij hebben juist last van een hoge klantendruk.
- Buiten het feit om dat het spannend is om contact op te nemen met een coach geeft u veel geld uit zonder dat u weet of dat deze dienst wel effect voor u heeft.
- Een loodgieter is altijd buiten de deur aan het werk en is zijn eigen wandelende visitekaartje.
Betrouwbaarheid speelt hierbij ook een grote rol en een coach zal zichzelf en zijn dienst dus ook veel harder en beter moeten promoten als een loodgieter. Hierbij komen de unique selling points aan bod. Ieder product en iedere dienst is bijzonder maar wat maakt uw dienst zo speciaal, waarom moet iemand u benaderen i.p.v. uw con-collega?
Tip: Hoe krijgt uw website meer bezoekers?
Natuurlijk gaat een professionele huisstijl + website die goed aansluit bij uw doelgroep helpen bij het betrouwbaar overkomen en promoten van uw dienst. Alleen trekt dit men al over de streep, om uw dienst af te nemen? Welke beren ziet uw eventuele klant op de weg en hoe kunt u hem hier overheen laten stappen.
Weet u hoe u uw doelgroep het beste kunt benaderen?
Mond-tot-mond reclame
Hier komt goede marketing en mond-tot-mond reclame aan te pas. Heeft u dit op orde en is het balletje eenmaal aan het rollen dan zullen er meer nieuwe mensen blijven komen.
Zo heeft iedere individuele onderneming en sector zijn eigen uitdagingen.
Wij geven u graag advies hoe met deze uitdagingen om te gaan en met elkaar zorgen we voor resultaat.