LinkedIn wordt gezien als het zakelijke Facebook op het internet. Deels is dit waar, in deze blog leggen wij u graag uit hoe u meer uit uw netwerk kunt halen.

Geen Facebook

Hoewel de vergelijking met Facebook zeker wel aanwezig is als u de layout van beide platforms naast elkaar legt, houdt de vergelijking daarna ook erg snel op. LinkedIn is een mooi hulpmiddel voor mensen die zoekende zijn naar een nieuwe uitdaging in hun carrière en brengen bedrijven en potentieel personeel vaak gemakkelijk samen zonder tussenkomst van derden zoals recruiters of uitzendbureaus. In één oogopslag is er voor beide partijen te zien wat een persoon of bedrijf uitstraalt en wat de behoeften zijn. Heel gemakkelijk voor jobhoppers en specialisten welke vaak zoeken naar een nieuwe uitdaging.

Wel ‘Bedrijvenbook’

LinkedIn is naast het nuttig zijn voor het vinden van werknemers en werkgevers handig om het netwerk buiten uw organisatie te vergroten.

Zo loopt ieder persoon/bedrijf weleens tegen een project aan waarbij niet in elke behoeftestelling van het project van binnenuit de organisatie kan worden voorzien. Normaliter kunt u terugvallen op uw bestaande netwerk maar wat als de expertise voor dit project ook daar niet wordt gevonden? Dan kunt u zich terug laten vallen op LinkedIn.

Op LinkedIn kunt u terecht voor het uitbreiden van uw netwerk voor dat ene project of zelfs voor een terugkerende samenwerking op langere termijn.

Niet onbelangrijk, uw vindbaarheid vergroten met LinkedIn.

Een bedrijfspagina aanmaken op LinkedIn is een kleine moeite, toch werken aparte bedrijfspagina’s niet zo goed als persoonlijke LinkedIn profielen. Dit komt omdat mensen, ook zakelijke connecties, liever het gezicht bij een bedrijf en vooral een dienstverlening willen zien. Om uw netwerk te vergroten is het raadzaam om uw persoonlijke account te gebruiken als “klankbord” voor berichten die u graag deelt over uw dienstverlening, dit genereert meer bereik dan louter uw bedrijfsaccount hiervoor in te zetten.

Hoewel LinkedIn een zakelijk platform is, is het belangrijker dat u zich prettig voelt met uw account en hoe u uw bedrijf presenteert via dit medium. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat u het zakelijke en privé door elkaar haalt maar een persoonlijke touch gemixt in uw bedrijfsprofiel, trekt gelijkgestemden eerder naar uw bedrijf. Samenwerken met mensen met dezelfde mindset werkt nu eenmaal beter dan als de golflengtes verschillend zijn afgesteld. Op deze manier kunt u uw netwerk op een zakelijke en toch persoonlijke manier uitbreiden!

Wat moet u posten op LinkedIn?

Wat moet u als bedrijf op LinkedIn posten? Probeer een balans te vinden tussen: 

  • serieuze content
  • persberichten
  • blogartikelen
  • bedrijfsnieuws
  • leuke content.

Wissel uw artikelen af met een kijkje binnen uw bedrijf. Denk hierbij aan een leuke vrijdagmiddagborrel of een bedrijfsuitje. Hierbij is ook goed beeldmateriaal in de juiste afmetingen erg belangrijk. Houdt uw bericht kort, zodat mensen niet verder hoeven te klikken om het hele bericht te lezen. Verwijs het bericht altijd door naar uw website met een goede call to action.

En tot slot: stel vragen aan uw volgers om betrokkenheid te stimuleren, tag personen of bedrijven die in het bericht voorkomen en gebruik de juiste #hashtags voor meer bereik. Vergeet niet de behoefte van uw klant op de eerste plaats te zetten.

Voor het vergroten van uw zakelijke netwerk kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen!

Open chat
1
Hoi!
Hoi, welkom bij Esmy Media Design! Waarmee kunnen wij u van dienst zijn?