Dagelijks worden we gebombardeerd met reclamemails. Tegenwoordig bieden de meeste mailboxen zelfs overige of reclame tabbladen aan om de nieuwsberichten van de prioriteiten e-mail te onderscheiden.
Wanneer u als ondernemer alle klantcontact momenten op een rij zet, komt vanzelf ook ‘de nieuwsbrief’ aan bod. Heel vaak kom ik bij bedrijven die niet geloven in de kracht van een nieuwsbrief en vaak hoor ik dan ook het excuus: “die komt toch in de spam terecht”. Hierop vraag ik dan weer, waarom wilt u wel een bericht op Facebook plaatsen waarvan nog maar de vraag is of dat het bericht bij uw doelgroep aankomt? Het Twitter of Facebook algoritme bepaalt mede aan de hand van het aantal likes en comments of uw bericht waardig genoeg is om getoond te worden.
Geen ouderwetse nieuwsbrief
Een e-mail komt sowieso aan, (spam terzijde gelaten), dat scheelt weer. Het kritieke punt zit het hem in het daadwerkelijk openen van uw nieuwsbrief door de geadresseerden. Uw klantenkring heeft al aangegeven interesse te hebben in uw diensten waarop ze ook een nieuwsbrief ontvangen. Doch is een nieuwsbrief van tegenwoordig allang niet meer hetzelfde als die van vroeger. Een nieuwsbrief wordt steeds persoonlijker en is vaak gebaseerd op een persoonlijk profiel (klik- en aankoophistorie). Daarnaast zien we ook steeds vaker GIF afbeeldingen, countdown timers, klantbeoordelingen en weersverwachtingen terug.
Een andere trend die steeds meer aanslaat zijn de text-only mails. Wanneer uw ontvanger een tekstuele e-mail krijgt zullen zij zich persoonlijker benaderd voelen. Dit komt omdat vrienden, collega’s en familie ook alleen tekstuele e-mail toesturen. Wanneer een bedrijf een tekstuele mail verstuurd voelt het dan al snel minder commercieel.
Is het handig voor uw bedrijf?
Of een nieuwsbrief handig is voor uw bedrijf zult u zelf moeten ondervinden. Heeft u tips nodig voor het opstellen van uw nieuwsbrief of wilt u een gedegen plan van aanpak? Neem contact met ons op voor vrijblijvend advies.