Ieder goed lopend bedrijf groeit. Niet alleen in aantallen van werknemers, opdrachten en financiën. Ook de stijl en doelen van bedrijven veranderen in de loop der jaren. U kunt bijvoorbeeld merken dat uw doelgroep verandert ten opzichte van de begin dagen van uw onderneming. Zij het omdat uw doelgroep zelf verandert qua gedrag door technologische vooruitgang of dat uw doelgroep verschuift omdat uw producten of diensten niet langer aansluiten bij de eerder beoogde doelgroep. Een re-design van uw huisstijl en website kan dus op zijn plaats zijn.
Re-design; een nieuw webdesign voor uw bedrijf?
Er kunnen dus verschillende redenen zijn waarom u overweegt om uw huisstijl, webdesign of zelfs uw logo aan een re-design te onderwerpen. Wel is het te kort door de bocht om een huidig staand concept “verouderd” te noemen. Het heeft u gebracht waar u nu staat. Uw oude uitstraling is dus niet alleen, ” oud”. Het is een bekend gezicht van uw onderneming onder uw klanten. Ondanks dat het misschien aan de vooravond staat van verandering, is het belangrijk om juist die pluspunten welke waarde hebben gehad in het verleden, mee te nemen naar de toekomst.
Verstandig designen
Of u kiest voor een compleet nieuw re-design van uw website, huisstijl of zelf het complete logo is natuurlijk aan u. Toch is het verstandig om de plussen van het ” oude” naar het “nieuwe” door te evalueren en mee te nemen. Het is bijvoorbeeld niet voor niets dat de lokale McDonalds iedere 10 jaar haar restaurant verbouwd maar de gouden “M” al decennia de omgeving siert op dezelfde stalen zuil als vroeger. Niet alles behoeft verandering in een re-design.
Slim designen gaat verder dan simpelweg het oude vervangen, leer, creëer en vervoeg het oude met het nieuwe. Dat is een re-design.
Overweegt u om een verouderde webdesign, huisstijl of logo te vernieuwen? Neem gerust contact met ons op, wij helpen u en uw re-design graag verder!