Social media
Ieder bedrijf hanteert een eigen social media strategie. We willen allemaal dichtbij de klant staan en mediums zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram stellen bedrijven in staat om gemakkelijk dichterbij de klant te komen. Het zijn allemaal manieren om door middel van de “korte lijn” naar de consument informatie te vergaren over wat de klant wel of niet aanspreekt.
Droge humor, de leukste “gast”
De meest opzienbarende social media strategie van de afgelopen tijd is toch wel die van bol.com.
Bol lijkt hiermee een weg te zijn ingeslagen om dichterbij de klant te willen staan. De filosofie erachter is om de leukste “gast” op het feestje te zijn. Dit lijkt tot nu toe erg goed te werken. Mensen die actief zijn op social media smullen van de vaak droge humor bij de geplaatste advertenties van Bol.com.
Toch kent iedere strategie natuurlijk ook een keerzijde, niet iedereen kan de leukste thuis altijd waarderen. De “losse” manier van adverteren en de daarbij horende reacties die zich op het randje van de fatsoensnormen bevinden kunnen uiteraard niet alleen tot succes leiden.
Mond-tot-mond reclame
Toch lijkt het Bol.com niet te deren, er wordt over hen gepraat en dat is uiteindelijk de beste reclame. Wat vindt u van de ingeslagen weg van Bol.com?