Het is zaterdag en ik ben onderweg naar huis, heerlijk van het weer aan het genieten, terwijl ik opeens een hobbel in mijn wiel voel. Ik zet mijn auto naast de lokale shoarma kar op de parkeerplaats. Loop een rondje om mijn auto heen en ja hoor daar zit hij. Ik heb een behoorlijk dikke schroef in mijn band.. dat is balen. De shoarmaboer ziet mij met mijn auto tobben en komt naar me toe gelopen. We beoordelen de schade waarop ik besluit om mijn garage houder te bellen. Het is al 16.00 uur en ik acht de kans klein om bij hem terecht te kunnen voor een prop.
Hij is al gesloten i.v.m. het weekend maar maandag zou ik de eerste zijn. Heel fijn natuurlijk, alleen moet ik morgen weer weg. Ik besluit even op Google te kijken en check de openingstijden en reviews van diverse bedrijven in Tiel. Even later ben ik onderweg naar de Kwikfit in Tiel en met een uur is mijn band gemaakt en kan ik mijn weg weer vervolgen.
Zoals mij zijn er zoveel die voor hun service of dienst een bedrijf zoeken. Het liefst ziet u de informatie gebundeld en op een centrale plaats. Zodat u er niet te lang naar moet zoeken. In een persoonlijke bedrijfspagina van Google staan o.a. de openingstijden, website url, telefoonnummer, reviews, aanbiedingen en andere zaken. Wanneer u dit niet kan vinden als klant dan zoekt u dit toch niet.
Zorg daarom dat uw informatie altijd zo volledig mogelijk is ingevuld en loop geen klanten mis.
Wat is Google Mijn Bedrijf?
Wanneer u zoekt op Google naar een bedrijf zal rechts een vlak komen waar alle informatie te vinden is. Deze komt alleen als de informatie volledig is ingevuld. Zorg dat u mooie beoordelingen krijgt, eventuele klanten hechten hier veel waarde aan. Wist u dat u ook een link direct naar de reviews van uw bedrijfspagina naar uw klanten kunt sturen?
Hier leest u hoe dit kunt doen.
Deel deze link met uw klanten om ze direct een beoordeling te laten plaatsen.
Als laatste tip wil ik u graag ook nog wat vertellen over de naar mijn mening veel te weinig gebruikte Google Posts. Hierin kunt u mooie updates zetten, tips en aanbiedingen, deze zijn direct zichtbaar in het rechter blok van Google. Behalve dat u op deze manier mooie aanbiedingen en post kunt benadrukken krijgt u website ook meer waarde waardoor u hoger in het zoekresultaat kunt komen.
Heeft u vragen over de Google bedrijfspagina?
Dan helpen wij u graag verder.