Webshop laten maken

Wilt u een professionele webshop laten maken? Of u nu een nieuwe webwinkel wilt beginnen of uw bestaande fysieke winkel wilt uitbreiden met een online winkel, Esmy Media Design heeft de mogelijkheden in huis om voor uw onderneming een maatwerk webshop te bouwen!

Een webshop ontwikkelen is altijd een balans vinden tussen de wensen van u als webshop eigenaar en de behoefte van de beoogde doelgroep.

Het gehele ontwikkelproces, vanaf het idee van de webshop tot aan de eerste conversie, draagt bij aan de mate van succes die uw online winkel gaat opleveren.

Webshop | Damen Vuurwerk | Zoelen

Na de oplevering van uw webshop krijgt u van ons een uitleg over hoe u gemakkelijk de winkel kunt beheren. En indien gewenst denken we graag met u mee en adviseren we u in de marketing achter uw webshop, het optimaliseren van de customer journey en het inzichtelijk maken van uw leads.

Maak een afspraak

Webshop bouwen

Uw webshop moet uniek zijn, maar niet te uniek. De lay-out moet uw visie uitdragen, een beleving maar ook een optimale gebruikerservaring bieden. De balans vinden tussen een prachtige vormgeving en het voor uw doelgroep makkelijk maken om over te gaan tot conversie, is de sleutel tot succes.

De klantbeleving staat voorop; de webshop moet betrouwbaar overkomen, de gebruiker moet snel en makkelijk zijn product kunnen vinden en het bestelproces moet simpel en duidelijk zijn. Deze stappen zijn de instappunten van uw webshop en geven het beoogde resultaat, meer conversie.

Esmy Media Design kan u ondersteunen bij niet alleen het ontwerp maar ook bij de overige zaken, te zien in het volgende rijtje.

  • Zoekmachine vriendelijk maken
  • Inlog functies creëren voor klanten
  • Betaalsystemen invoegen
  • SSL vriendelijk maken
  • Zoekfunctie implementeren
  • Het opzetten van een online voorraadbeheer
  • En het bijhouden van de webstatistieken
  • Opzetten mailverkeer
  • Advies en nazorg

Een webshop, wat houdt het in?

Nadat u uw nieuwe maatwerk webshop online heeft staan betekend het niet dat er direct een stormloop is op uw producten.
Een webshop hebben vergt net zowel aandacht en tijd als het runnen van een fysieke winkel.

Vertrouwen in uw diensten

De gebruiker moet vertrouwen krijgen in uw merk en uw producten leren kennen. Uw aanbod moet actueel blijven en op de juiste momenten moet u marketing, te denken aan o.a.; SEA, Google Shopping, Social media of reclame drukwerk voor uw producten maken. Extra meegenomen is het wanneer uw klanten voor u marketing gaan maken, te denken aan online en offline mond-tot-mond reclame (reviews).

De webwinkel dient toegespitst te zijn op de wensen van uw doelgroep. Een passende uitstraling die gelieerd is aan de producten die bij u verkrijgbaar zijn. Hierbij liggen natuurlijk een aantal voor de hand liggende zaken die geregeld dienen te worden zoals bijvoorbeeld de plaatsing van de producten.

De meest verkochte of de producten die u het meest zou willen verkopen dienen bij het bezoeken van uw webshop op de voorgrond te staan.

Tussen A en Z zitten nog 24 stappen

Tussen het eerste bezoek en het afrekenen moment zitten factoren die de klantbeleving compleet moeten maken.

Vertrouwen in een goede service (reviews), een juiste assessment van de kwaliteit van het aangeboden product en informatievoorziening vanuit de webshop eigenaar zijn sleutel punten die van een webshop bezoeker een conversie maken.

Hierin maakt u het verschil door bijvoorbeeld een gedegen FAQ (Veel gestelde vragen pagina) prominent weer te geven in de webwinkel. Een pagina waar webshop bezoekers transparante informatie over uw winkel, producten en het bestelproces kunnen inzien.

Per product een compleet verhaal met technische product gegevens weergeven. Al deze aandachtspunten dragen bij aan de professionaliteit van uw webshop. Een plaats waar informatie over het product centraal staat. Niet alleen goed voor de fysieke bezoeker maar ook voor ranking in de zoekmachines zoals Google, SEO, win win!

Nazorg; de klantenreis (customer journey)

Uw heeft een prachtige webshop en hij is mooi inricht. Nu is er werk aan de winkel, het in kaart brengen van de klantenreis (customer journey). Welke reis legt een klant af op uw webshop, welke artikelen zijn interessant en waarom koopt men of haakt men juist af? Wat is de beleving bij het bereizen van uw webshop.

Hoe krijgt u het voor elkaar dat uw klant weer gaat (her-)bestellen, B2B en B2C?  Dat is ons vak en één van onze diensten die wij u kunnen aanbieden. Wij gaan graag met u een vrijblijvend gesprek aan om te kijken waarmee wij u het beste kunnen ondersteunen.

Zij waren u voor

Een webshop is maatwerk

Heeft u plannen om uw assortiment in een maatwerk webshop onder te brengen? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan vrijblijvend met u op gesprek en luisteren graag naar uw ideeën!