WhatsApp Business, gebruikt u het al?

Whatsapp Business, gebruikt u het al? | Esmy Media Design

Met de gratis te downloaden WhatsApp Business app, ontwikkeld voor kleinere bedrijven kunt u makkelijk klantcontact onderhouden. WhatsApp kan u helpen om snellere klantenservice te verlenen en belangrijke meldingen te leveren aan uw klanten.

Wat is de meerwaarde van WhatsApp business?

Met WhatsApp Business kunt u een bedrijfsprofiel creëren. Hier staat handige informatie op voor uw klanten. Zoals uw adres, omschrijving van uw onderneming, openingstijden, e-mailadres en website url.

Snelle antwoorden

Met kant-en-klare antwoorden kunt u de veelvuldig verzonden berichten bewaren en hergebruiken. Beantwoord zo snel de veel gestelde vragen van uw klant.

Geautomatiseerde antwoorden

Bent u even niet te bereiken of op vakantie? Stel dan een afwezigheidsbericht in. U kunt ook juist een welkom bericht instellen om uw klant kennis te laten maken met uw onderneming.

Labels

Door middel van labels kunt u uw contacten organiseren. Zo kunt u uw contacten ook snel weer terug vinden. 

WhatsApp met uw zakelijke (vaste) nummer

Met WhatsApp web kunt u uw zakelijke nummer gebruiken. Stel dat uw bedrijf een 020-nummer heeft, dan kunt u dit nummer ook voor uw WhatsApp berichten gebruiken. U kunt WhatsApp business en uw Privé WhatsApp op één toestel hebben.

Bericht statistieken

U kunt alle bericht statistieken inzien, zoals het aantal verzonden, afgeleverde, gelezen en ontvangen berichten. Zo kunt u als bedrijf goed al uw acties meten, zo ook de communicatie met uw klant.

Haken en ogen

Één apparaat tegelijk

U kunt WhatsApp Web op meerdere apparaten installeren echter heeft u maar met één apparaat tegelijkertijd toegang. Samenwerken met uw collega en zien welke berichten zij hebben geopend en beantwoord zit er nog niet in. Echter is er wel een Enterprise oplossing van WhatsApp op komst in de vorm van een API, die voor grote bedrijven erg interessant kan worden.

Géén reclame

WhatsApp is geen kanaal om reclame te maken. Wanneer u dit wel doet kunnen uw contacten het als spam markeren, als dit veelvuldig gebeurd kan uiteindelijk uw nummer worden geblokkeerd.

Conclusie

WhatsApp Business richt zich vooral op kleinere bedrijven zoals mkb’ers. Hierbij kan de klantenservice niet te groot zijn. Voor de meeste bedrijven kan het dus een prima oplossing zijn. Wij denken dat WhatsApp Business een mooie aanvulling kan zijn op hun diensten en service. Meer weten?